Ideja Evropske Unije o upotrebi goriva E10 bila je da se smanji emisija ugljičnog dioksida po energetskom potrošaču do 2020. za najmanje 6%, mešanjem "CO2 neutralnog" alkohola - koji nastaje od biljaka koje su pak apsorbovale taj isti ugljični dioksid dok su rasle. Evropska Unija je propisala da se gorivo E10 mora naći u prodaji na svim benzinskim pumpama u zemljama EU, od početka ove godine. E10 je gorivo u kojem može biti do 10% etanola, ali postoji "zimski" i "letnji" E10. U "zimsko" biološko gorivo se moraju stavljati dodaci kojem će se povećavati njegovo isparavanje, kako bi motori mogli raditi i po hladnoći. Za vreme leta, ti dodaci su zabranjeni i dok je po zimi dozvoljen pritisak isparavanja do 90 kilopaskala, po leti je on ograničen na 60 kilopaskala.
Ideja Evropske Unije o upotrebi goriva E10 bila je da se smanji emisija ugljičnog dioksida po energetskom potrošaču do 2020. za najmanje 6%, mešanjem "CO2 neutralnog" alkohola - koji nastaje od biljaka koje su pak apsorbovale taj isti ugljični dioksid dok su rasle.
Evropska Unija je propisala da se gorivo E10 mora naći u prodaji na svim benzinskim pumpama u zemljama EU, od početka ove godine. E10 je gorivo u kojem može biti do 10% etanola, ali postoji "zimski" i "letnji" E10. U "zimsko" biološko gorivo se moraju stavljati dodaci kojem će se povećavati njegovo isparavanje, kako bi motori mogli raditi i po hladnoći. Za vreme leta, ti dodaci su zabranjeni i dok je po zimi dozvoljen pritisak isparavanja do 90 kilopaskala, po leti je on ograničen na 60 kilopaskala.
Međutim, nakon što je počela upotreba goriva E10, pojavili su se mnogi problemi u kojima se međusobno optužuju političari i naftni koncerni, dok vozači to rešavaju na klasičan način - većinom nemaju nameru u svoj auto ulivati E10.
Političari optužuju naftne koncerne kako su tek nevoljno pristali na prodaju biološkog goriva. Koncerni pak uzvraćaju političarima kako je i ovo primer uvođenja propisa bez da se uopše i pitao onaj ko će taj benzin plaćati, dakle potrošače.
Jer mnogo automobila ne može koristiti ovo gorivo. To se odnosi praktično na sve automobile sa klasičnim rasplinjačem - što je veoma rašireno kod starijih automobila, gde se lako može dogoditi da u motoru uopšte ne dođe do paljenja smese. To znači širok spektar starijih modela koji seže od "Spačeka" pa do Rolls Roycea koji su stariji od desetak godina. Osim toga, E10 je agresivniji medij koji će lakše nagristi lepila i cevi starije proizvodnje pa tako i uzrokovati ozbiljnu štetu u automobilu. Noviji benzinski motori sa ubrizgavanjem goriva bi trebali bez problema moći koristiti E10.
Drugi problem su uočili vozači: iako je u gorivu vrednost etanola tek 2% niža od benzina, iskustvo je pokazalo kako je potrošnja goriva često mnogo veća od 2% - ma što pokazivali testovi i javljali mediji. Sve u svemu, nemački vozači u svoja vozila nalivaju "stara" goriva.